یارى طلبى حبیب بن مظاهر از بنى اسد (61 ق) - 6 محرم

یارى طلبى حبیب بن مظاهر از بنى اسد (61 ق)

تاریخ وقوع: 6 محرم

یارى طلبى حبیب بن مظاهر از بنى اسد (61 ق)

در شب ششم محرم جناب حبیب بن مظاهر اسدى با اذن امام حسین‌ علیه‌السلام براى آوردن یاور و کمک به قبیله بنى‌اسد رفت. اسدیان پذیرفتند و حرکت کردند، ولى جاسوسان به عمر سعد خبر دادند.
عمر عده‌اى را فرستاد تا مانع از آن‌ها شوند. درگیرى رخ داد که در این میان جمعى از بنى‌اسد شهید و زخمى و بقیه ناگزیر به فرار شدند. سپس حبیب بن مظاهر خدمت امام حسین علیه‌السلام آمد و جریان را عرض کرد.
منبع: پایگاه دانشنامه اسلامی
قبيله بني اسد، از شيعيان و محبان حضرت علي (علیه السلام) بودند. وقتي حييب ابن مظاهر اسدي، از ياران وفادار امام حسين (علیه السلام) تعلل كوفيان از ياري حضرت را مشاهده كرد، در روز ششم محرم، به ميان طوايف خويشاوند خود رفت تا آنها را به ياري اباعبدالله‌الحسين (علیه السلام) تشويق كند.
قبيله بني اسد، چون سخنان حبيب را شنيدند، مصم شدند به ياري امام بشتابند و كاروان حضرت را از محاصره درآورند. جاسوسان ابن زياد تحركات حبيب و تصميم بني اسد را به وي خبر دادند. ابن زياد،  لشكري براي سركوب كردن اين قبيله اعزام كرد و در جنگي كه بين لشكر ابن زياد و حبيب رخ داد، جمعي از بني اسد به شهادت رسيدند، گروهي زخمي شدند و گروهي توانستند از صحنه بگريزند. در اين جنگ، حبيب نيز زنده ماند و توانست خود را به كربلا و نزد امام حسين (علیه السلام) برساند. آن بزرگوار در روز  عاشورا به شهادت رسيد. قبيله بني اسد، پس از مداواي جانبازان و زخميان جنگ ششم محرم، مجددا كوشيدند خود را به كربلا برسانند اما زماني كه ديگر امام و ياران وفادارش به شهادت رسيده و لشكر ابن زياد با اسراي كربلا به كوفه بازگشته بودند. قبيله بني اسد به دفن شهداي كربلا پرداختند.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس