ازدواج علی «ع» و حضرت زهرا «ع» (2 ق) - 1 ذی الحجة

ازدواج علی «ع» و حضرت زهرا «ع» (2 ق)

تاریخ وقوع: 1 ذی الحجة
ازدواج اميرالمؤمنين امام علي(ع) و حضرت فاطمه‏ ي زهرا(س)(2 ق)ازدواج اميرالمؤمنين امام علي (علیه السلام) و حضرت فاطمه‏ ي زهرا (سلام الله علیها) (2 ق)
خواستگاران بسياري از شخصيت‏هاي بزرگ صدر اسلام، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را براي همسري خود، از پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) خواستگاري كردند. اما پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) به هيچ يك از آن‏ها پاسخ مثبت نداد و از ايشان روي برمي‏گردانيد. تا اين كه امام علي (علیه السلام) به محضر پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) آمد و خواستگاري نمود. پيامبر فرمود: يا علي! پيش از تو كساني از فاطمه خواستگاري كرده‏اند و او در همه، اظهار كراهت كرده است. اما تو منتظر باش تا برگردم. رسول اللَّه به اطاق حضرت زهرا (سلام الله علیها) رفت و فرمود: فاطمه جان، علي بن ابي‏طالب كسي است كه قرابت و فضل و اسلام او را شناخته‏اي. من از پروردگارم خواسته‏ام، تو را به بهترين و محبوب‏ترين خلقش تزويج كند. حال، علي از تو خواستگاري مي‏كند. نظرت چيست. فاطمه (سلام الله علیها) ساكت شد ولي روي برنگردانيد و رسول اللَّه در قيافه ‏ي فاطمه، نارضايتي احساس نكرد. آنگاه حضرت به پاخاست و فرمود: اللَّه اكبر. سكوت فاطمه (سلام الله علیها) حاكي از رضايت اوست. در اين هنگام جبرئيل نازل شد و گفت: يا رسول اللَّه! فاطمه را به علي تزويج كن. خدا، فاطمه را براي علي و علي را براي فاطمه پسنديده است، آنگاه آن حضرت، فاطمه را به علي تزويج كرد. بعد از تهيه‏ي مقدمات، آن دو بزرگوار با هم ازدواج كردند. مهريه حضرت زهرا (سلام الله علیها) 500 درهم بود که علي (علیه السلام) با نيمي از آن براي خانه جهاز خريد. پيامبر در اين باره فرموده است: من فاطمه را به ازدواج علي (علیه السلام) در نياوردم مگر آن هنگام كه خدا، آن را به من فرمان داد. بدين ترتيب، نور به نور رسيد و صديقه‏ي طاهره به منزل حضرت علي (علیه السلام) قدم گذاشت تا از آن وصلت مبارك، دو سيد جوانان اهل بهشت و زينَبين و پس از آنها ائمه‏ي اطهار و راهنمايان توحيد، قدم به دنيا گذارند و ظلمت جهان را منور فرمايند.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس