وفات حضرت «ابوطالب» به روايتي (10 بعثت) - 26 رجب

وفات حضرت «ابوطالب» به روايتي (10 بعثت)

تاریخ وقوع: 26 رجب
وفات حضرت "ابوطالب" عموي گرامي پيامبراسلام(ص) به روايتي(10 بعثت)وفات حضرت «ابوطالب» عموي گرامي پيامبراسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) به روايتي(10 بعثت)
حضرت ابوطالب بن عبدالمطب (علیهما السلام) مانند بيشتر رُؤَساي قريش مردي تاجر بود و پس از درگذشت پدرش، عبدالمطلب (علیه السلام)، سرپرستي پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) را از هشت سالگي بر عهده گرفت. در سفري كه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) را براي تجارت با خود به شام برد، بشارت پيامبري آن حضرت را از راهبي به نام بُحيرا شنيد و در حراست از پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) تلاش بيشتري از خود نشان داد. پس از بعثت نيز، ابوطالب (علیه السلام)، ياور و پشتيبان هميشگي پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) بود و در حمايت از ايشان دريغ نمي‏كرد. ابوطالب (علیه السلام) در حالي كه با ديگر مسلمانان در شِعْب ابوطالب در محاصره‏ ي مشركان مكه بود، در گذشت. در همان سال حضرت خديجه (سلام الله علیها) همسر با وفاي پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) نيز وفات كرد و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) بر اثر شدت غم و اندوه، آن سال را "عامُ الحزن" يعني سال حزن و اندوه ناميدند.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس