وفات آیةالله سيدمهدي دُرچه ‏اي (1323 ش) - 4 اسفند

وفات آیةالله سيدمهدي دُرچه ‏اي (1323 ش)

تاریخ وقوع: 4 اسفند
رحلت فقيه جليل و مدرس بزرگ آيت ‏اللَّه "سيدمهدي دُرچه ‏اي" (1323ش)
رحلت فقيه جليل و مدرس بزرگ آيت ‏اللَّه "سيدمهدي دُرچه ‏اي" (1323ش)
آيت‏اللَّه سيدمهدي بن سيد مرتضي درچه‏اي، در حدود سال 1232ش (1270ق) در اصفهان به دنيا آمد. وي برادر كوچك‏تر سيدمحمد باقر درچه‏اي، از علماي مشهور اصفهان بود. سيد مهدي، تحصيلات خود را در اصفهان و سپس در نجف اشرف به سامان رساند و پس از طي مدارج بالاي علمي، در اصفهان به تدريس پرداخت. وي فقيهي بزرگ به شمار مي‏رفت و در علم اصول، استاد بود. آيت‏اللَّه سيدمهدي درچه‏اي در زمان خود، مورد وثوق و اطمينان تمام طبقات اصفهان و اطراف بود و مردم در مسائل فقهي به ايشان رجوع مي‏كردند. محفل درسي او، مشحون از بزرگان علم بود و خود نيز ساليان طولاني به امر تدريس اشتغال داشت. وي در اواخر عمر مجتهد اعلم و جامع الشرايط اصفهان بود و با اين حال، زندگي را در كمال زهد و قناعت سپري كرد. اين عالم رباني سرانجام در چهارم اسفند 1323ش برابر با دهم ربيع‏الاول 1364ق در 91 سالگي در اصفهان رخت از دنيا بربَست و پس از تشييعي با شكوه، در قبرستان تخت فولاد، در كنار برادر بزرگوارش به خاك سپرده شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس