ولادت حاج قاسم سلیمانی (1335 ش) - 20 اسفند

ولادت حاج قاسم سلیمانی (1335 ش)

تاریخ وقوع: 20 اسفند
امروز، سالروز تولد حاج قاسم سلیمانی است.

سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی است که پس از دوران دفاع مقدس و پس از شهادت هم‌قطاران خود همچنان استوار و راسخ بر قله ولایتمداری و دفاع از تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده است.

سردار حاج قاسم سلیمانی که از سالها پیش و با افول امپراطوری سلطه نظامی استکبار در پی کسب موفقیت های گوناگون در نیروی قدس سپاه به عنوان هدفی برای ترور در کنگره امریکامطرح شد، اکنون نیز همان‌گونه که در سالهای دفاع مقدس به یاری همرزمان صدیقش نگذاشت یک وجب از خاک  وطن به دست اجانب بیفتد، با تدبیر و ایمان راسخ و با بهره گیری از فرامین و منویات مقام معظم رهبری قدم های استواری را در مسیر دستیابی به اهداف وآرمانهای بلند شهدا و امام شهدا بر می دارد.
امروز، تولد حاج قاسم است
قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. آیةالله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه) در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام برده است.
طبق منابع غربی، سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی، جهان را شوکه کرد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس