وفات آیةالله «احمد حجتی» (1376 ش) - 29 اسفند

وفات آیةالله «احمد حجتی» (1376 ش)

تاریخ وقوع: 29 اسفند
رحلت فقيه عارف و مجتهد برجسته آيت ‏اللَّه "احمد حجتي" (1376 ش)
رحلت فقيه عارف و مجتهد برجسته آيت ‏اللَّه "احمد حجتي" (1376 ش)
آيت‏اللَّه شيخ احمد حجتي در سال 1297ش (1337ق) در شهرستان ميانه در آذربايجان به دنيا آمد و در كودكي پدر را از دست داد. وي تحت تكفل و تربيت برادر بزرگش ميرزا ابومحمد قرار گرفت. ايشان پس از مدتي تحصيل، راهي خدمت سربازي شد و پس از آن درس را ادامه نداد ولي بر اثر رؤياي صادقانه‏اي كه ديد، بار ديگر به تحصيل علوم ديني روي آورد. از اين رو به قم رفت و به مدت سيزده سال از محضر عالماني همچون: سيد محمد حجت كوه كمره‏اي، سيدحسين بروجردي، امام خميني و سيد شهاب الدين مرعشي نجفي بهره برد تا به اجتهاد دست يافت. آيت‏اللَّه حجتي سپس در ميانه به ارشاد مردم مشغول شد و پس از سالياني راهي تهران گرديد. وي به موازات تلاش علمي و فعاليت تبليغي و پاسداري از شريعت، در صحنه سياسي نيز حضوري فعال داشت و پس از بازداشت حضرت امام در جريان قيام پانزده خرداد 1342 عليه رژيم به اعتراض برخاست. افشاگري آيت‏اللَّه حجتي عليه رژيم خودكامه به آنجا رسيد كه از سخنراني ايشان جلوگيري كردند و ايشان ممنوع المنبر شد. وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز از حاميان نظام به شمار مي‏رفت و مورد عنايت امام و مقام معظم رهبري بود. اين فقيه وارسته در زمره مجتهدان و فاضلاني قرار داشت كه عمر با بركت خويش را در راه كسب دانش فقه و تدريس علوم ديني صرف كرد و همزمان با تلاش‏هاي فكري، ضمن دوري از جنجال‏هاي تبليغاتي، به تهذيب نفس و دوري از تعلقات دنيوي پرداخت تا جايي كه به موفقيت‏هاي معنوي و عرفاني والايي دست يافت. آيت‏اللَّه احمدحجتي سرانجام در اواخر اسفند 1376 ش در 82 سالگي به ديدار معبود شتافت و در قبرستان نو در قم دفن شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس