اجلاس بین ‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم (1390ش) - 4 تیر

اجلاس بین ‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم (1390ش)

تاریخ وقوع: 4 تیر
اولین اجلاس بین ‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم (1390ش)اولین اجلاس بین ‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم (1390ش)
اجلاس بين‌المللي «مبارزه جهاني با تروريسم» از روز شنبه، چهارم تير به مدت دو روز با حضور مقامات بيش از 60كشور جهان در سالن اجلاس سران كنفرانس اسلامي در تهران برگزار شد. در اين اجلاس روساي جمهور پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، سودان، عراق و ساير كشورهاي دعوت‌شده در سطح نخست‌وزير يا وزراي امورخارجه حضور داشتند. قرائت پيام كتبي مقام معظم رهبري، دبيركل سازمان ملل، دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي و همچنين سخنراني محمود احمدي‌نژاد، حامد کرزای، جلال طالباني و زرداري روساي جمهور ايران، افغانستان، عراق و پاكستان و صالحي، وزير امور خارجه از جمله برنامه‌هاي روز اول اين همايش بود. در حاشيه‌ اولين اجلاس بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم، نمايشگاهي در ارتباط با تروريسم برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين نمايشگاه، عكس تعدادي از قربانيان و شهداي ترور نصب شده است كه از جمله اين قربانيان ساليان اخير تروريسم، دكتر علي‌محمدي است و در كنار عكسي كه از او نصب شده، ماشين وي نيز كه هنگام سوار شدن مورد حمله تروريستي قرار گرفت به نمايش گذاشته شده است. همچنين در حاشيه اين نمايشگاه، نمايشگاه كتابي درباره مبارزه با تروريسم برگزار شده و كتاب‌هايي در ارتباط با اين مقوله به نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه برخي اقدامات گروه‌هاي تروريستي نيز در قالب دفترچه‌ها و همچنين تابلوهايي به نمايش گذاشته شده كه از جمله اين گروه‌هاي تروريستي مي‌توان به گروه تروريستي منافقان، جندالله، طالبان، القاعده، گروه‌هاي تندرو و افراطي وهابي اشاره كرد. در حاشيه اين همايش همچنين نشست سه‌جانبه ايران، افغانستان و پاكستان برگزار شد كه در پايان اين نشست با انتشار بيانيه مشتركي بر تعهد عميق سه كشور به منظور تلاش بر حذف افراط‌گرايي، نظامي‌گري، تروريسم و نفي مداخلات خارجي و مقابله با قاچاق مواد مخدر تاكيد كردند. اما محمود احمدي‌نژاد در سخنراني خود در اجلاس بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم با تاكيد بر اينكه موضوع تروريسم دغدغه مشترك امروز همه كشورهاست، گفت: بدون ترديد تروريسم ناشي از انحراف فكري و انحطاط اخلاقي و ميل به سلطه بر ديگران و نمودي از جهل و خودخواهي و خروج از دايره عدالت و ارزش‌هاي انساني است.
احمدي‌نژاد گفت: امروز به وضوح مشاهده مي‌شود كه شكست‌خوردگان برابر منطق انساني و عدالت و پاكي به تروريسم متوسل مي‌شوند تا با ايجاد ناامني و در هم شكستن اتحاد و اقتدار ملت‌ها مانع از رشد و پيشرفت ملت‌ها شده و بر منابع و سرنوشت آنان مسلط شوند. احمدي‌نژاد با بيان اينكه از مهم‌ترين اشكال تروريسم در شكل سازمان‌يافته تحميل دولت جعلي و اشغالگر صهيونيستي است، تصريح كرد: سازمان و شبكه صهيونيسم بين‌الملل هرجا كه ضرورت بداند از ترور استفاده مي‌كند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه به لحاظ نحوه برخورد و بهره‌برداري، حادثه 11 سپتامبر بسيار شبيه ماجراي هولوكاست است، تصريح كرد: برخي معتقدند هدف از ماجراي 11سپتامبر ايجاد فضاي تنفس براي رژيم صهيونيستي و تقويت ناامني در كشورهاي منطقه و انحراف افكار عمومي مردم آمريكا از اوضاع نابسامان اقتصادي و البته پركردن جيب سرمايه‌داران‌جنگ‌طلب و بي‌فرهنگ بوده است. احمدي‌نژاد تصريح كرد: اگر جعبه‌سياه هولوكاست و 11سپتامبر گشوده شود خيلي از حقايق روشن خواهد شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس