شهادت سردار «عليرضا موحد دانش» (۱۳۶۲ ش) - ۱۳ مرداد

شهادت سردار «عليرضا موحد دانش» (۱۳۶۲ ش)

تاریخ وقوع: ۱۳ مرداد
شهادت سردار رشيد اسلام و فرمانده لشكر ۱۰ «شهيد عليرضا موحد دانش» (۱۳۶۲ ش)
عليرضا، اولين فرزند خانواده موحد دانش در سال ۱۳۳۷ش در تهران به‌دنيا آمد. در سال ۱۳۵۵ش بعد از اخذ ديپلم به سربازي اعزام شد و پس از فرمان امام خميني (ره) مبني بر فرار سربازان از پادگان‌ها، وي نيز از پادگان گريخت و به جمع انقلابيون پيوست. پس از پيروزي انقلاب، در كميته انقلاب اسلامي شميران به فعاليت مشغول شد. عليرضا در فروردين‌ماه ۱۳۵۸ش به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و ابتدا مأموريت حراست از بيت امام خميني (ره) را بر عهده گرفت. با آغاز غائله كردستان، به اين خطه رفت و در چند عمليات پاك‌سازي عليه ضد انقلابيون شركت كرد. پس از آن به جبهه اعزام شد و به‌عنوان جانشين محسن وزوايي در عمليات بازي‌دراز حضور يافت و در همين عمليات بود که يك دستش قطع شد. پس از عمليات مطلع‌الفجر به مكه معظمه مشرف شد. قبل از عمليات فتح‌المبين، به تيپ ۲۷ محمد رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلّم) اعزام شد تا به‌عنوان معاون گردان حبيب بن مظاهر مأموريتش را انجام دهد. وي پس از خاتمه عمليات فتح‌المبين، فرماندهي گردان حبيب بن مظاهر را بر عهده گرفت و نقش فعالي در مراحل سه‌گانه الي بيت‌المقدس و آزادي خرمشهر ايفا كرد. در خرداد سال ۱۳۶۱ش با دختري مؤمنه عقد ازدواج بست و پس از پايان عمليات بيت‌المقدس، به‌همراه قواي محمد رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلّم)به لبنان اعزام شد. عليرضا بعد از بازگشت از لبنان، فرماندهي تيپ ۱۰ سيدالشهدا (علیه السلام) را بر عهده گرفته و در عمليات والفجر ۱ با اين تيپ وارد عمليات شد و در همان عمليات نيز مجدداً مجروح شد. سردار عليرضا موحد دانش، عاقبت در تاريخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ش در عمليات والفجر ۲ در منطقه حاج‌عمران درحالي‌كه فرماندهي تيپ ۱۰ سيدالشهدا (علیه السلام) را بر عهده داشت، عاشورائي گشت.
منبع راسخون
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس