شرحی کوتاه - تأسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي (1359 ش)

شرحی کوتاه

تاریخ وقوع: تأسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي (1359 ش)
بسم الله الرحمن الرحيم
تبليغات اساس انسجام يك ملت است .
مساله تبليغات همان طور كه مى دانيد از مسائل بسيار مهم است و مع الاسف بايد بگويم كه از اول نهضت تا به حال تبليغاتمان در خارج صفر بوده است ...
مساءله اى كه شما مى خواهيد دنبال كنيد يعنى مساءله هماهنگى بين تمام نهادها، بسيار مهم است شما بايد احساس كنيد كه صلاح دين و مكتب ما اصلاح مملكت ما اين است كه همه با هم يك كار را دنبال كنيم ...
از آنجا كه تبليغات اساس كار است و موجب تشتت و يا انسجام يك ملت است شما هماهنگى و اتحادتان ر حفظ كنيد...))
برگزارى مناسبتها، مراسم عمومى و راهپيماييهاى سراسرى كشور علاوه بر تعظيم شعائر مذهبى ، ملى و انقلابى داراى اثرات بالقوه بالاى فرهنگى ، اجتماعى و سياسى است كه با بازتابهاى گسترده بين المللى وجهه مردمى نظام مقدس جمهورى اسلامى را به نمايش مى گذارد.
موضوع فعاليت مركزى توانا و پويا براى تقبل مسئوليت ياد شده و اداره صحيح و سازماندهى در جريان حركت عمومى مردم ، در قالب ((شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى ))به عنوان مركز هماهنگى و مشاركت حجمعى ارگانهاى ذى ربط رسميت يافت و با تاءييد امام خمينى ((ره )) و سرپرستى حجت الاسلام والمسلمين حقانى مركز موجوديت رسمى يافت و در طول عمر پر پركت انقلاب همراه با شور و شوق وصف ناپذير آحاد ملت به وظيفه پاسدارى از حضور امت مسلمان ايران در صحنه انقلاب پرداخت .
شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى در حال حاضر به عنون نهادى مستقل تحت نظارت و هدايت عاليه مقام مغظم رهبرى و با مسئليت نماينده معظم له و دبير اين شورا حضرت آيت الله جنتى و يا همراهى موسين اين نهادها (بنياد شهيد، سپاه پاسداران ، جهاد سازندگى ، سازمان تبليغات اسلامى ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى ، سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران و جامعه روحانيت مبارز تهران ) انجام وظيفه مى كند.
در اساسنامه اين شورا پيرموان اهداف كارى آن آمده است :
((شورا به عنوان مركز هماهنگى ، مشاركت و همفكرى تشكيلات فرهنگى - تبليغى نهادهاى عضو در حركتهاى عمومى و فراگير جامعه و اجراى طرحهاى تبليغى مشترك و عمومى ، انقلاب را يارى مى دهد.))
مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى ((مدظلله العالى )) در زمينه و نقش و عملكرد اين شورا فرموده اند:
((اگر ما اين شوراى هماهنگى را نداشتيم بى شك ناسازگارها و اشكالات فراوانى را در ايجاد و اداره و راه اندازى مراسم مختلف شاهد بوديم . الحمدالله اين شورا تشكيل شد و به همين دليل هم اين شورا بايد بماند و به طور جدى بايد تقويت و سطح فعاليتهاى آن بالا برود... وجود اين تشكيلات ((شوراى هماهنگى )) براى سازماندهى و نظم بخشيدن و اداره صحيح مراسم عمومى از قبيل دهه فجر و امثال آن بسيار مفيد و لازم است و من از آن حمايت مى كنم .))
ارزيابى روند فعاليتهاى شوراى و تامل در مبانى حركت آن نشان مى دهد كه در طول هشت سال دفاع مقدس ، شورا اساسى ترين نقش را در تدارك و برگزارى راه پيمايى ها عظيم و سرنوشت ساز و تقويت و تحكيم حضور موثر آحاد ملت در مراسم عمومى ، بزرگداشت ايام الله و مناسبتهاى متعدد انقلاب اسلامى داشته است و شورا با استفاده از اين فرصتها توانسته است به مقتضاى شرايط و ضروريات ، در خدمت به انقلاب اسلامى و اعتلاى فرهنگ ملى ، مستقل از جريانات و جناحهاى سياسى ، تنها در خط امام ((ره )) رهبرى و نظام بهره گيرد.
در پى فرامين مقام معظم رهبرى ، رياست جمهورى اسلامى وقت آيت الله هاشمى رفسنجانى در سال 1371، طى بخشنامه اى با اشاره بر لزوم تمركز سازماندهى و مديريت برگزارى مراسم عمومى كشور، اين شورا را به عنوان مسئول كليه مراسم و راهپيمايى هاى عمومى و مناسبتهاى رسمى به تمام وزارتخانه ها و سازمانها و نهادها معرفى و آنها را ملزم به اعمال همكارى و هماهنگى با اين شورا به منظور هر چه با شكوهتر برگزار شدن اين گونه تبليغات عمومى و سراسرى نمودند.
مراسم و فعاليتهاى كه در شرايط كنونى در برنامه كار شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى قرار دارد عبارتند از:
دهه مبارك فجر انقلاب اسلامى ، راهپيمايى هاى 22 بهمن ، 12 فروردين روز جمهورى اسلامى ، روز كارگر، روز معلم ، مراسم عمومى سالگرد ارتحال امام ((ره ))، 15 خرداد، 7 تير، 17 شهريور، مرامس هفته دفاع مقدس ، 13 آبان روز ملى مبارزه با استكبار جهانى و روز دانش آموز و روز زن
.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس