ولادت «ملاعبدالله مدرس گرجى» (1313ق) - 8 ذی القعده

ولادت «ملاعبدالله مدرس گرجى» (1313ق)

تاریخ وقوع: 8 ذی القعده
ولادت ملاعبدالله مدرس گرجى،عالم دینی قرن چهاردهم  (1313ق)ولادت ملاعبدالله مدرس گرجى،عالم دینی قرن چهاردهم (1313ق)
ملاعبدالله مدرس گرجى، فرزند عبدالکریم مدرس گرجى، تحصیلات مقدماتى را نزد برادرش محمد شروع و بعد‌ها در محضر ملاعبدالعظیم مجتهد و چند تن دیگر از علماى کردستان به پایان رساند و به دریافت اجازه موفق شد که این اجازات و مداک او بعد‌ها به تصویب و تأیید وزارت معارف و اوقاف نیز رسید. او تا پایان عمر مرتباً به تدریس و تحشیه و تألیف و مطالعه و یادداشت نکات علمى و ادبى و نیز امامت و ارشاد مردم سنندج در مجسد ملاویسى مشغول بود. وى در تصوف و عرفان نیز داراى مقام بود. ملاعبدالله مدرس گرجى در تمام رشته ‏هاى علمى و ادبى و دینى از صرف و نحو و منطق و کلام و تفسیر و حدیث و غیره وارد بود و آن‌ها را تدریس مى‏نمود. وى امام جماعت مسجد ملاویسى سنندج را عهده‏ دار بود و به تدریس نیز مى‏پرداخت. ملاعبدالله مدرس گرجى در سال ۱۴۰۵ هجری قمری سنندج به دیار باقی شتافت. فهرست آثار وى به این شرح است: رساله ‏اى در ابطال جواز الصلاة فى الحضر بلا وجود عذر و المطر به عربى؛ رساله ‏اى در منطق به فارسى با تفریظ ملاخالد مفتى ‏زاده و ملاعبدالمجید اصولى؛ رساله‏ اى در پیام به برادران دینى و خطاب به عموم مسمانان جهان به فارسى که به تفریظ سیدعبدالعزیز شیخ‏ الاسلام کردستان و ادیب حبیب‏ الله کاشترى رسیده است؛ کشف الغوایه در رد شبهات؛ رساله ‏اى به فارسى در حساب و جبر؛ رساله ‏اى به فارسى درباره وجوب حجاب در اسلام؛ رساله ‏اى در مناسک حج؛ مولودنامه کردى؛ تحقیق النسخ در رد متعرضین نصارى و چند کتاب دیگر.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس