آغاز هفته بانكداری اسلامي (1362 ش) - 10 شهریور

آغاز هفته بانكداری اسلامي (1362 ش)

تاریخ وقوع: 10 شهریور
چندین سال هست که دهم شهریور آغاز هفته بانکداری اسلامی ‌نامیده شده است.
پر واضح است که اساس بانكداري در جهان امروز بیشتر بر پایه ربا است و بانکداری در بیشتر كشورها، يكي از منابع سرشار درآمد حكومت‏ها و بخش خصوصي است اما در ایران {به برکت پیروزی انقلاب} سال هاست تلاش شده و میشود تا نظام بانکی کاملاً به نظام بانکداری اسلامی تبدیل شود.
لذا پس از فراز و نشیبهای فراوان و قوانین مصوّب و مدوّن قبل؛ با عنايت به فقه پربار و پویای اسلام قوانین بانكداری اسلامي توسط متخصصان آگاه به مسائل شرعي تقديم مجلس شد و در دهم شهريور سال 1362 به تصويب رسيد.
چون مؤمنین و مردم به نظام و سیستم بانکی و قوانینی آن که توسط مجلس تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده اعتماد دارند، امیدواریم روزی برسد که مسؤولین کشور خصوصاً مدیران مربوطه به صورت کامل و تمام عیار سیستم بانکی را بر اساس اسلام و عقود شرعی تنظیم کنند که این امر موجب شکوفائی کشور و دلشادی ملّت و رضایت حقّ تعالی و خیر و برکت در زندگیمان گردد. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس