وفات «شفیق میبدی» شاعر معاصر ( 1394 ش) - 29 شهریور

وفات «شفیق میبدی» شاعر معاصر ( 1394 ش)

تاریخ وقوع: 29 شهریور
شفیق میبدی شاعر معاصر درگذشت ( 1394 ش)میرزا حسین زارع متخلص به «شفیق میبدی» در سال 1303 هجری شمسی در محله ی ده آباد میبد به دنیا آمد. مادرش از سادات بود و پدرش علی، فرزند آخوند ملاعبدالوهاب از همدرسان آیت العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی (آیت الله موسس میبدی) بود. پدر شفیق، او را در سن سه سالگی به دلیل فقر و تنگدستی به همراه مادر و دو برادرش به قم می برد و در آن شهر ساکن می شوند. در سالهایی که در تهران بود با شعراء و نویسندگان آن زمان چون علی خوشدل تهرانی، حسین مجرد، نیمایوشیج، محمدمسعود (مدیر مسئول هفته نامه مرد امروز) و ... آشنا شد و تخلص شفیق را خوشدل تهرانی برایش انتخاب کرد. از آن پس اشعارش در روزنامه های توفیق، چلنگر و هفته نامه مرد امروز به چاپ می رسید و هم اکنون نزدیک به 50 کتاب و مجله وجود دارد که اشعار و مقالات او در آنها به چاپ رسیده است. از آن جمله آقای سید محمدباقر بُرقعی در جلد دهم کتاب 12 جلدی سخنوران نامی معاصر ایران بخشی از کتاب خود را به معرفی و چاپ اشعار این شاعر اختصاص داده است. این شاعر پیشکسوت صبح روز یکشنبه 29 شهریور در 91سالگی در زادگاهش میبد یزد چشم از جهان فروبست.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس