وفات «ملاعبداللَّه بروجردي» (1289ش) - 8 اسفند

وفات «ملاعبداللَّه بروجردي» (1289ش)

تاریخ وقوع: 8 اسفند
رحلت عالم رباني و بزرگوار آيت ‏اللَّه "ملاعبداللَّه بروجردي" (1289ش)رحلت عالم رباني و بزرگوار آيت ‏اللَّه «ملاعبداللَّه بروجردي» (1289ش)
آيت ‏اللَّه ملاعبداللَّه بن عبدالباقي بروجردي در سال 1218 ش (1256ق) در بروجرد به دنيا آمد. وي مقدمات علوم اسلامي را از علماي بروجرد فرا گرفت و پس از مدتي در حلقه درس شيخ ملا اسداللَّه بروجردي به فراگيري فقه و اصول پرداخت. ملاعبداللَّه بروجردي پس از آن راهي حوزه علميه اصفهان گرديد و از محضر درس شيخ محمدباقر اصفهاني و ديگران كسب فيض كرد و پس از سالياني، به مدارج بالاي علمي دست يافت. ايشان از آن پس به زادگاه خود بازگشت و به تدريس و فتوي و امامت جماعت در بروجرد پرداخت. در حلقه درس وي، فاضلان فرهيخته‏اي پرورش يافتند كه مرجع تقليد شيعيان، حضرت آيت ‏اللَّه سيد حسين بروجردي، از همه مشهورتر است. ايشان به عنوان يكي از مشاهير بروجرد، در كنار تدريس به تاليف نيز مشغول بود و آثاري را به رشته تحرير درآورد كه كتاب‏ الصلاة و رساله‏ اي در اجتماع امر و نهي از آن جمله است. ملاعبداللَّه بروجردي سرانجام در 8 اسفند 1289ش برابر با 28صفر 1329ق در 71 سالگي بدرود حيات گفت و در مقبره ‏اي كه در جوار مسجدش براي خود بنا كرده بود، به خاك سپرده شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس