شرحی کوتاه - حمله به امام حسن مجتبی «علیه السلام» (41 ق)

شرحی کوتاه

تاریخ وقوع: حمله به امام حسن مجتبی «علیه السلام» (41 ق)
در اين روز جراح بن سنان اسدى ملعون در ساباط مدائن با استفاده از تاريكى شب خنجر يا تيغى مسموم را به ران مبارك امام حسن مجتبى (عليه السلام ) زد كه تا استخوان شكافت .
آن حضرت از شدت درد دست در گردن او افكند و هر دو به زمين افتادند. دوستان حضرت آن ملعون را كشتند و امام (عليه السلام ) را به خانه والى مدائن، سعد بن مسعود (عموى مختار) بردند. سعد جراحى آورد و جراحت آن حضرت را مداوا نمود.
مخفی نماند که معاویه هر یک از همرو بن حریث و اشعث بن قیس و حجر بن حارث و شبث بن ربعی را به همراه جاسوسی از جاسوسان خود برای کشتن امام مجتبی علیه السلام به عراق فرستاد و به آنها وعده  کرد هر کس حسن بن علی علیه السلام را بکشد 200 هزار درهم به اضافه  یکی از لشکرهای شام و یکی از دخترانم را به همسری او خواهم داد.
این خبر به امام حسن علیه السلام رسید آن حضرت زیر لباس حتی در نماز زره می پوشید. یک بار تیری در نماز به سوی آن حضرت پرتاپ کردند و چون زره در تن مبارک بود بر آن حضرت اثری نکرد . اما در تاریکی های ساباط مدائن با خنجری زهر آلود به آن حضرت حمله کردند.
در این روز زیارت آن حضرت و لعن بر ظالمان و قاتلان آن حضرت مناسب است.
منبع: تقویم شیعه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس