وفات آیةالله «میرزا حسن انصاری محلاتی» (1417 ق) - 6 شعبان

وفات آیةالله «میرزا حسن انصاری محلاتی» (1417 ق)

تاریخ وقوع: 6 شعبان
منبع اعلام وفات آیةالله «میرزا حسن انصاری محلاتی» (1417 ق)
آیت ‏الله میرزا حسن انصارى محلاتى در حوزه‏ ى علمیه‏ ى قم و در محضر آیت ‏الله العظمى حائرى یزدى به تحصیل پرداخت. در ادامه تحصیلات خود، از حوزه فقه و اصول حضرات آیات عظام خوانسارى، كوه ‏كمره‏اى و بروجردى بهره گرفته و به مدارج عالى فقاهت دست یافت و مدت‏ها در درس فلسفه حضرات امام خمینى (ره) حاضر شد و شرح منظومه و بخشى از اسفار را در خدمت ایشان تلمذ نمود. آیت ‏الله انصارى محلاتى در شهر قم درگذشت و پیكر ایشان در حرم حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد. آقامیرزا حسن انصارى از علماء ابرار و فضلاء اخیار و قدماء با فضل و تقواى حوزه علمیه قم است. وى در قصبه محلات (وطن مادرى نگارنده) كه در هجده فرسخى قم واقع است متولد شده و براى تحصیل علوم و تكمیل فضائل به قم مهاجرت نموده و اكنون بیش از چهل سال است كه در این شهر اقامت دارند. ایشان پس از فراغت از سطوح چندین سال از درس خارج فقه و اصول مرحوم آیت ‏الله العظمى حجت و آیت ‏الله العظمى خوانسارى و بالاخص آیت‏ الله العظمى بروجردى قدس ‏الله اسرارهم استفاده نموده تا به مدارج عالیه علم و دانش رسیده است.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس