وفات «میرزا آقا ترابی» (1382 ق) - 14 شعبان

وفات «میرزا آقا ترابی» (1382 ق)

تاریخ وقوع: 14 شعبان
نتیجه تصویری برای میرزا آقا ترابی
حاج سيد ميرزا آقا ترابی در سال 1310 هجری قمری در شهرستان دامغان ديده به جهان گشود و پس از طی مقدمات در موطن خويش به تهران عزيمت نموده و مدت سه سال از محضر پر فيض درس آقا شيخ مسيح طالقانی و ديگر اساتيد مستفيض گرديد.
پس از آن به مشهد مقدس مشرف شده و از محضر درس آقا شيخ حسين برسی، حاج ملا عباسعلی فاضل و آقا بزرگ رضوی بهره مند شد و سپس به تهران مراجعت نمود و از محضر آقا سيد محمد تنکابنی و آقا سيد حسين يزدی فقه و اصول و از ميرزا طاهر تنکابنی اسفار و شفاء را فرا گرفت.
وی در سال 1341 هجری قمری به قم مشرف شده و از محضر آيت الله العظمی حاج شيخ عبدالکريم حائری و آيت الله آقا ميرزا سيد علی يثربی کاشانی و آيت الله العظمی حجت و آيت الله فيض استفاده نمود.
در طول اقامت هفده ساله خويش در شهر قم به تدريس کفايه و رسايل و مکاسب و شرح منظومه پرداخت و سپس بنا به تقاضای اهالی به شهرستان زادگاه خويش بازگشت و به انجام خدمات علمی و اجتماعی پرداخت.
وی در سال 1380هجری قمری و به قولی 1382 هجری قمری به رحمت ايزدی پيوست و در جوار حرم حضرت معصومه سلام الله عليها به خاک سپرده شد.
منبع
وفات «میرزا آقا ترابی» (1382 ق) (۲۰ دی ۱۳۴۱ش)
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس