وفات عالمِ پارسا آیةالله «سیدرضا علم الهدی» (1438 ق) - 21 شعبان

وفات عالمِ پارسا آیةالله «سیدرضا علم الهدی» (1438 ق)

تاریخ وقوع: 21 شعبان
آيت الله سيد رضا علم الهدي يكي از مبارزان انقلاب اسلامي و تنها شاگرد بازمانده و در قيد حيات امام خميني(ره) و يكي از اين گنجينه هاي ارزشمندي است كه كاشان و در يك خانه قديمي در يكي از محله هاي قديمي‌كاشان در سن 88 سالگي، خاطرات مبارزاتي امام و خودش را با كلامي رسا و شيوا براي تعدادي از پيشكسوتان انقلاب اسلامي در شهرستان كاشان بيان مي كند.
به گزارش پورتال خبري كاشان، آيت الله سيد رضا علم الهدي، تنها شاگرد در قيد حيات امام خميني(ره)؛ از امام به عنوان شخصيتي ياد مي‌كند كه به غير از خدا و رضايت خدا يك قدم بر نمي داشت و به غير از خدا از هيچ شخصيتي كوچكترين ترس و واهمه اي نداشت، لذا چون كارهاي امام رنگ و بوي خدايي داشت خدا هم به او را كمك مي كرد و كارهايي انجامي داد كه از عهده هركسي بر نمي آمد.
اين تنها بازمانده از شاگردان امام مي گويد: بعد از 15 خرداد سال هاي 43 و 44 بود كه به دستور امام به شهرستان كاشان آمدم و در اين سال ها ضمن هدايت مبارزات در داخل كشور، اطلاعيه هاي امام ابتدا به دست من مي رسيد و بعد از امضا به صورت محرمانه منتشر مي شد. 
آيت الله علم الهدي ياد آورشد: زماني كه پيشنهاد شد به كاشان بياييم، امام خميني گفت، علم الهدي  بايد در قم باشد اما وقتي قرار من به كاشان مهاجرت كنم ، امام گفت علم الهي نور چشم مرا  را به كاشاني ها بدهيد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس