شهادت عزت الله شمگامی (۱۳۶۰ ش) - ۶ مهر

شهادت عزت الله شمگامی (۱۳۶۰ ش)

تاریخ وقوع: ۶ مهر
شهيد عزت‏ الله شمگاني در سال ۱۳۳۹ ش در روستاي «مشهدي كاوه» شهرستان «فريدن» از توابع استان اصفهان چشم به جهان هستی گشود. پنج سال دوران كودكي را در همانجا گذراند و سپس به اصفهان سفر كرد و در آن شهر اقامت گزيد. پس از گذراندن مقاطع ابتدايي و راهنمايي، از ادامه تحصيل منصرف شد و با انجام كارهاي متفرقه به امور اقتصادي خانواده كمك نمود. عزت‏ الله كه جواني بشاش و توانا بود، ابتدا براي خدمت سربازي و سپس به ‏شكل رسمي وارد ارتش شد و توانست دوره تكاوري و چريكي را بگذراند. وي پس از استعفا از ارتش در شعاع نوراني رهنمودهاي حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و به ‏همراه خيل عظيم مردم در تظاهرات، پخش اعلاميه و نوارهاي امام (ره) حضوري فعال داشت. پس از انقلاب، عزت ‏الله در دفاع شهري اصفهان بود و مسئوليت گروه ‏هاي گشت و حفاظت را بر عهده داشت اما به‏ محض تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آنجا رفت و در واحد عمليات سپاه مشغول شد. روح بلند او هيچ زمزمه‌اي را به ‏جز تكليف نمي‌پذيرفت لذا به سيستان و بلوچستان رفته، به ‏عنوان مسئول عمليات سپاه زاهدان با تلاش بي‌وقفه، امنيت نسبي را در آنجا برقرار نمود. شمگاني در ديوان‏دره يزد، به‏ عنوان فرمانده سپاه و در زاهدان به‏ عنوان فرمانده عمليات و سپس به‏ عنوان فرمانده عمليات سپاه در سيستان و بلوچستان و نيز در هر جاي ديگر كه انقلاب، ايثار و گذشت مي‌طلبيد؛ حضور داشت. روزهاي پرالتهاب جنگ آغاز شد و عزت‏ الله با گام‏هاي استوار راهي جبهه‌هاي نور گشت و چند ماه بعد به پيروي از سنت ارزشمند نبوي با دختري مؤمنه ازدواج كرد و پس از آن بلافاصله به جبهه مراجعت نمود و در مهرماه سال ۱۳۶۰ ش در عمليات «ثامن ‏الائمه (علیهم السلام)» شركت كرده و در منطقه فياضيه دارخوين در محفل ملائكه الله جاي گرفت. او ياد حنظله غسيل‏ الملائكه را در ذهن همگان زنده نمود.
منبع: راسخون
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس