وفات «سلمان فارسى» (35 ق) - 8 صفر

وفات «سلمان فارسى» (35 ق)

تاریخ وقوع: 8 صفر

وفات "سلمان فارسي" صحابي بزرگوار پيامبر اسلام (35 ق)وفات «سلمان فارسي» صحابي بزرگوار پيامبر اسلام (35 ق)

روزبه معروف به سلمان فارسي از اهالي منطقه‏ ي جِي در اصفهان بود كه در ابتدا آيين زرتشتي و آتش پرستي داشت. وي بر اثر برخورد با دين مسيح به آن گرايش پيدا كرد و در راه عزيمت براي يافتن كيش برتر، راهي شام و سپس حجاز گرديد. او را در اين زمان به عنوان برده ‏اي خريد و فروش كردند و سال‏ها قبل از هجرت پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)، در مدينه به كارگري براي يك يهودي مشغول بود. ساليان اوليه‏ ي حضور پيامبر در مدينه نيز با اين ايام همراه بود و او توفيق حضور در جنگ‏هاي پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) را نيافت. سلمان فارسي سرانجام به دين اسلام مشرف شد و پس از آن كه پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) او را سلمان نام نهاد از نزديك‏ترين ياران رسول خدا گرديد. سلمان فارسي از صحابه ‏ي بسيار نزديك پيامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) و داراي علم ظاهر و باطن و بسيار فاضل و پرهيزكار بوده است. از كثرت تَقرُّبي كه نسبت به آن حضرت و خانواده‏ ي عصمت و طهارت داشته، پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) درباره ‏ي او فرموده است: «السَّلمانُ مِنّا اهل البيت» سلمان از ما اهل‏بيت است. طرح حفر خندق در جنگ احزاب از جانب اين صحابي بزرگ پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) بود. پس از رحلت پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در زمان خليفه ‏ي دوم به حكومت مداين برگزيده شد و تا پايان عمر به مدت 19 سال در اين منصب بود. مرقد شريف اين صحابي بزرگ پيامبر اسلام در مدائن، در پنج فرسخي بغداد، نزديك طاق كسري قرار دارد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس