درگذشت آیةالله سيدمحمد بهبهاني (1342 ش) - ۲۰ آبان

درگذشت آیةالله سيدمحمد بهبهاني (1342 ش)

تاریخ وقوع: ۲۰ آبان
آیةاللَّه سيدمحمد بهبهاني در سال 1250ش در تهران به دنيا آمد. پدرش سيدعبداللَّه بهبهاني، از رهبران مشروطيت و معاصر و همراه شيخ فضل‌الله نوري بود. وي پس از انجام تحصيلات مقدماتي به نجف عزيمت نمود و پس از طي دوره عالي فقه و اصول، اجازه اجتهاد گرفت. سپس با اشتغال به تدريس در حوزه علميه تهران، در كنار پدرش به مبارزه براي تحقق نهضت مشروطيت پرداخت. پس از شهادت پدرش به دست عمال استعمار، رياست حوزه علميه تهران را عهده‌دار شد و ساليان طولاني اين وظيفه را انجام داد. وي در دوره دوم از طرف مردم نماينده مجلس شوراي ملي شد و جزء پنج نفر از علماي طراز اول مجلس قرار گرفت ولي در دوره‏هاي بعد وارد مجلس نشد.
آیةاللَّه بهبهاني در تهران به مقام مرجعيت رسيد و نزديك به 40 سال از اعاظم تهران به شمار مي‏رفت و گاه نقش رابط بين دولت و علماي بزرگي مانند آیةاللَّه بروجردي را ايفا مي‏كرد. وي در جريان همه‏پرسي انقلاب سفيد شاه، مخالفت خود را با اين برنامه اعلام كرد. اما مخالفت‌هاي او  مورد غضب دربار واقع شد. وي در 20 آبان 1342ش در 92 سالگي در تهران در گذشت و پس از تشييعي باشكوه، در نجف به خاك سپرده شد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس