وفات آیةالله سيد محسن امين عاملي (1371 ق) - 4 رجب

وفات آیةالله سيد محسن امين عاملي (1371 ق)

تاریخ وقوع: 4 رجب
رحلت عالم‏بزرگوار و رجالي كبير شيعه، آيت‏اللَّه "سيد محسن امين عاملي" (1371 ق)رحلت عالم‏ بزرگوار و رجالي كبير شيعه، آيت‏ اللَّه "سيد محسن امين عاملي" (1371 ق)
سيدمحسن جَبَل عاملي، ملقب به "امين"، از علماي شيعه، در 1284 ق در جبل عامل زاده شد و پس از تحصيل مقدمات در زادگاه خود، راهي نجف گرديد. وي در آن‏جا در حوزه ‏ي درس آيات عظام آخوند خراساني، شريعت اصفهاني، شيخ محمدطه نجف و ديگر بزرگان جاي گرفت و دانش فراوان اندوخت. سيدمحسن در 1319 ق به دمشق رفت و حامل لواي شريعت و عهده‏ دار حل و عقد امور مذهبي و تدريس و تاليف گرديد. كتاب نفيس اعيانُ الشيعه اثر نفيس ايشان و از مهم‏ترين مصادر اسلامي در رجال شيعه مي‏باشد. او بيش از پنجاه سال در تاليف اين كتاب رنج برد و با اين كار مي‏خواست جامع‏ترين دايرةُالمعارف را در شرح احوال رجال شيعه به رشته ‏ي تحرير درآوَرد. البَحرُ الزّاخر و ضياءُالعُقول نيز از آثار اين عالم رباني است. سيد محسن امين عاملي، خاتم مجتهدان شام و رهبر و مرجع شيعيان و مورَّخ و شاعر بزرگي بود كه مقام مرجعيّت اعلا را با حُسن تقرير و شيوايى بيان و فصاحت نظم و نثر و كثرت تاليف و شهامت و شجاعت ادبي و سياسي در خود جمع داشت. امين عاملي سعي فراواني در زدودن ريشه ‏هاي خرافي كرد و علاوه بر مقام علمي و ديني، پيشاهنگ استقلال طلبان سوريه بود. سرانجام اين عالم رباني و رجالي بزرگوار شيعه، در 87 سالگي دار فاني را وداع گفت و پيكر پاك ايشان پس از تشييع با شكوه در جبل عامل و دمشق، در جوار حرم حضرت زينب(س) به خاك سپرده شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس