آیةالله آصفی که بود؟ - وفات آیةالله آصفی (1394 ش)

آیةالله آصفی که بود؟

تاریخ وقوع: وفات آیةالله آصفی (1394 ش)
«محمد مهدی آصفی» در سال ۱۳۱۶ شمسی در خاندانی که به علم و تقوا مشهور بوده‌اند، چشم به جهان گشود. پدر ایشان «آیت‏ الله شیخ على‏ محمد بروجردى آصفى» از علماء و مجتهدین حوزه علمیه و از عارفان روزگار خود بود.
وی پس از طی مراحل تحصیلات ابتدایی و متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت که مقدمات و سطح را در نجف در محضر والد و جمعی از بزرگان حوزه فراگرفت. همچنین خارج فقه و اصول را در همین حوزه در درس بزگان عصر خود حاضر می‌شد و از گنجینه معارف آن‌ها بهره می‌برد. دروس دانشگاهی را نیز تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بغداد گذراند.
آیت الله آصفی در حوزه علمیه نجف و قم خارج فقه و اصول و فسفه و خارج تفسیر قرآن را تدریس کرده و در اغلب علوم اسلامی بویژه تفسیر و کلام و فقه صاحب‌نظر بودند.
در سال ۱۳۹۳ هجری قمری از مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ میرزا هاشم آملی و یک سال بعد از آیت‌الله شیخ مرتضی آل‏ یاسین در نجف اجازه اجتهاد گرفت.
وی به زبان‌های عربی و فارسی سخن مسلط بوده و کتاب‌های ایشان به زبان‏های فارسی، اردو، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و کردی ترجمه شده است.
این عالم مجاهد در مسائل سیاسی نیز ایشان بیش از بیست و پنج سال بر علیه رژیم بعث عراق فعالیت کرد و عضو کادر رهبری حزب الدعوة این کشور بود و بیش از ده سال سخنگویی رسمی این تشکیلات را نیز به عهده داشت.
همواره ساده زیستی و زهد کم نظیر آیت الله آصفی نیز زبانزد خاص و عام بود.
ایشان پس از سقوط رژیم بعثی صدام حسین به عراق بازگشت و در حوزه علمیه نجف به درس و بحث مشغول شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس