وفات آیة‏اللَّه «مجدالدين محلاّتي» (1378 ش) - 22 خرداد

وفات آیة‏اللَّه «مجدالدين محلاّتي» (1378 ش)

تاریخ وقوع: 22 خرداد
ارتحال عالم مجاهد و فقيه جليل آيت ‏اللَّه "مجدالدين محلاّتي" (1378 ش)ارتحال عالم مجاهد و فقيه جليل آيت ‏اللَّه "مجدالدين محلاّتي" (1378 ش)
آيت ‏اللَّه شيخ مجدالدين محلاتي، در سال 1305 ش (1345 ق) در نجف اشرف به دنيا آمد. وي در كودكي به همراه پدر به شيراز رفت و پس از فراگيري ادبيات و سطوح اوليه نزد والدش و همزمان، تحصيل علوم جديد و اخذ ليسانس در رشته حقوق، در 1325 ش، وارد حوزه علميه قم شد. آيت‏اللَّه محلاتي در قم از محضر درس حضرات آيات: سيد حسين بروجردي، سيد محمد محقق داماد، محمد علي اراكي، امام خميني(ره) و علامه طباطبايي و... استفاده كرد و در شمار فضلاي مشهور حوزه درآمد. وي در سال 1337 ش به همراه عده‏اي از افاضل حوزه، مجله ديني مكتب اسلام را بنيان نهاد و مقالاتي در حقوق اسلامي و تطبيق آن با حقوق ملل، نگاشت. آيت‏اللَّه محلاتي در 35 سالگي به شيراز بازگشت و به تدريس، تعليم و تربيت جوانان، نقد مكاتب مادي و ترويج شعائر ديني و تأسيس مؤسسات خيريه همت گماشت. معظم له در جريان انقلاب اسلامي و قيام 15 خرداد، به همراه پدرش دستگير و چند ماه زنداني شد. وي پس از آزادي در كنار پدرش رهبري مبارزات مردم و علماي استان فارس را بر عهده داشت و در اين راستا در سال 1351 ش به شهرهاي ايرانشهر، زاهدان و يزد به مدت 14 ماه در تبعيد به سر برد. آيت‏اللَّه محلاتي بارها به كشورهاي اروپايي و آمريكا سفر كرد و با بيان شيوا و منطق زيبايش، مردم را با مباني اسلام آشنا ساخت و آثار خيري از خود به يادگار نهاد. سرانجام اين عالم مجاهد پس از 73 سال زندگي پربركت، در روز 22 خرداد 1378 ش بدرود حيات گفت و پس از تشييعي باشكوه، در مدرسه ولي عصر(عج) كه از يادگارهاي وي در شيراز بود، به خاك سپرده شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس