توضیحات - معراج پيامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلّم(12ق)

توضیحات

تاریخ وقوع: معراج پيامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلّم(12ق)
معراج پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله وسلّم) در سال هاي بعد از بعثت در شب چنين روزي واقع شده و آيه «سبحان الذي اسري بعبده ليلا من المسجد الحرام الي المسجد الاقصي...» در اين باره نازل شده است.
معراج از جمله ضروريات اسلام است. و از آيات كريمه و احاديث متواتره ثابت شده است كه خداوند متعال حضرت رسول اكرم (صلي الله عليه و آله وسلّم) را در يك شب از مكه معظمه تا مسجد الاقصي و از آنجا به آسمان ها تا سدره المنتهي و عرش اعلي برد، و عجايب آفرينش آسمان ها را به حضرت نماياند و رازهاي نهاني و معارف نامتناهي را به آن حضرت القا نمود و آن حضرت در بيت المعمور تحت عرش به عبادت حقتعالي قيام فرمود و با انبياء ملاقات فرمود و داخل بهشت شد و منازل اهل بهشت و احوال كساني كه در عذاب بودند را مشاهده فرمود.
احاديث متواتر دلالت دارد كه عروج آن حضرت به بدن بوده نه به روح، و در بيداري بوده نه در خواب.
اقوال ديگر در تعيين روز معراج چنين است: 17 ماه رمضان سال 12 قبل از هجرت، 17 ربيع الاول قبل از هجرت، 17 رجب قبل از هجرت، 17 ماه رمضان 5 سال قبل از بعثت، 27 ماه رمضان، 9 ذي الحجة.
درباره مكاني كه آغاز حركت پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلّم) به سوب معراج بوده نيز چند قول است: از منزل خديجه (عليها السلام) از منزل ام هاني خواهر اميرالمومنين (عليه السلام) از شعب ابي طالب (عليه السلام).
امام صادق (عليه السلام) فرمودند: حقتعالي حضرت رسول (صلي الله عليه و آله وسلّم) را صد و بيست مرتبه به آسمان برد و در هر مرتبه به آن حضرت درباره ولايت و امامت اميرالمومنين عليه السلام و ديگر ائمه طاهرين (عليهم السلام) زياده از ساير فايض تاكيد و توصيه نمود.
منبع: تقويم شيعه، ص 278
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس