شهادت «ملاعلي جلالي‏ زاده و پسرش» (1360 ش) - 19 تیر

شهادت «ملاعلي جلالي‏ زاده و پسرش» (1360 ش)

تاریخ وقوع: 19 تیر
شهادت روحاني مبارز اهل تسنن "ملاعلي جلالي‏ زاده و پسرش" توسط منافقين (1360 ش)شهادت روحاني مبارز اهل تسنن «ملاعلي جلالي‏ زاده و پسرش» توسط منافقين (1360 ش)
مسلم جلالي زاده فرزند شهيد ملاعلي جلالي زاده، چهارم فروردين ماه 1334 در روستاي گلين سنندج به دنيا آمد. علوم ديني را ابتدا نزد پدرش آموخت، پس از آن به روستاي آوي هنگ رفت و از محضر ملا حيدر فهيم بهره برد بعد از آن در روستاي بالك از فضل ملا باقر بالك برخوردار گشت.
در طلب علم به شهرهاي سليمانيه و حلبچه عراق سفر كرد، سال 1350 به ايران بازگشت، در شهر پاوه ضمن تكميل معلومات ديني اش، به صورت متفرقه در امتحانات آموزش وپرورش شركت كرد و مدرك ششم ابتدايي گرفت. سال 1352 به سنندج آمد و دوره مدرسه علوم ديني را تا سال 1355 به پايان رساند . همزمان در دبيرستان نيز تحصيل مي‌كرد از اين روسي سال 1356 موفق شد ديپلم بگيرد همان سال در آزمون ورودي دانشگاه تهران در رشته حقوق قضايي پذيرفته شد . ملا مسلم جلالي زاده همگام با دانشجويان و قشرهاي مختلف مردم به مبارزه با حكومت فاسد پهلوي روي آورد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و انقلاب فرهنگي و تعطيلي موقت دانشگاهها به همراه تعدادي از جوانان كميته انقلاب اسلامي سنندج را پي ريزي كرد و بدان پيوست، در اين زمان ازدواج كرد وصاحب يك پسر شد.
در صدا وسيماي مركز كردستان به تفسير قرآن و ارشاد مسلمانان پرداخت. وقتي گروهكها و افراد ضد انقلاب در منطقه كردستان دست به آشوب و فتنه گري زدند، ملا مسلم جلالي زاده به مقابله با آنان برخاست و دسيسه آنان را براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و برهم زدن وحدت ملي كم رنگ ساخت. منافقان تحمل سخنان منطقي و مستدل مسلم جلالي زاده و پدرش را نداشتند و نتوانستند آنان را ودار به تسليم كنند بدين سبب بود كه شب نوزدهم تير ماه 1360 آن دو را جلو حياط منزلشان در محله قطار چيان سنندج به شهادت رساندند و اين زماني بود كه آنان پس از برگزاري نماز از مسجد راهي خانه بودند به خانه نرسيدند و به بهشت رفتند. پيكر آنان در بهشت محمدي سنندج مدفون است.
خصوصيات اخلاقي و اجتماعي
شهيد مسلم جلالي زاده روحي جستجوگر و تشنه آگاهي داشت بدين سبب بود كه پيوسته سفر مي گزيد و ميان مدرسه و مسجد و دانشگاه در تكاپو بود. نسبت به دستورهاي ديني سخت پايبند بود اعمال و رفتار او الگوي مناسبي براي اطرافيان و آشنايانش بود.
دوستانش از مصاحبت با او سير نمي شدند و در حضور او احساس امن و آرامش مي كردند.
با مردم و خانواده اش بسيار مهربان بود ، حديث خوشرويي او هنوز هم زبانزد است .نسبت به به پدر ومادرش احترام زيادي قائل بود نامه هايي كه هنگام تحصيل از راههاي دور براي خانواده اش فرستاده است و اكنون محفوظ است گواه احترام بسيار او نسبت پدر ومادرش و دوستي اعضاي خانواده است.
شهيد جلالي زاده خود اهل عبادت و راز ونياز با خداوند بود اما دعاي مادر را نزديك تر به اجابت مي ديد از اين روي از مادرش هميشه مي‌خواست او را دعا كند.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس