وفات حضرت خدیجه (س) بنا به قولی (10 بعثت) - 4 ذی القعده

وفات حضرت خدیجه (س) بنا به قولی (10 بعثت)

تاریخ وقوع: 4 ذی القعده
بیشتر منابع تاریخی سال وفات خدیجه (سلام الله علیها) را دهم بعثت، یعنی 3 سال قبل از هجرت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) از مکه به مدینه ذکر کرده اند. این منابع، سن خدیجه (سلام الله علیها) را به هنگام وفات، 65 سال دانسته‌اند. ابن عبدالبر، سن خدیجه (سلام الله علیها) را به هنگام وفات، 64 سال و 6 ماه ذکر می‌کند. برخی دیگر از منابع، سال رحلت خدیجه (سلام الله علیها) را همان سال درگذشت ابوطالب و اندکی بعد از آن دانسته‌اند. ابن سعد، رحلت خدیجه (سلام الله علیها) را 35 روز بعد از وفات ابوطالب می‌داند. وی و برخی دیگر از مورخان، زمان رحلت خدیجه را، ماه رمضان سال دهم بعثت ذکر کرده‌اند.
بنا بر روایات اسلامی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) ابتدا با ردای خودش و سپس با ردای بهشتی خدیجه (سلام الله علیها) را کفن نمود و او را در قبرستان معلاة در دامنه «کوه حجون» که بر فراز شهر مکه است، به خاک سپرد. مدفن خدیجه بنای مختصری داشته و زیارتگاه حج‌گزاران و زائران مکه بوده. بسیاری از زائران و حج‌گزاران که پیش از حکومت آل سعود و تخریب بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی (1305 ش.) به دست این حکومت، به مکه رفته‌اند، از مقبره او یاد کرده‌ و توصیفاتی از آن را ذکر کرده‌اند.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس