علامه - وفات «علامه سيدمرتضي عسگری» (1386 ش)

علامه

تاریخ وقوع: وفات «علامه سيدمرتضي عسگری» (1386 ش)
  
6ltmr2g.jpg
علامه عسگری در سال ۱۲۹۳ شمسی در سامرا تولد شد، پدر و مادر وی ايرانی‌الاصل و اهل ساوه بودند. وی پس از تحصیل در حوزه علمیه شهر سامرا در رشته فقه و حدیث در سال ۱۳۵۰ هجری قمری به قم برای تحصیل در حوزه علمیه و فراگیری دروس سطح اصول و فقه نزد مرعشی نجفی، شیخ محمدحسین شریعتمداری ساوجی، روح الله خمینی، میزا خلیل کمره ای و سایر دین‌ آموختگان رفت.
تأسیس مدارس دینی جدید با روش تربیتی نوین و استفاده از صاحبان فضل جهت تدریس در آن و تحصیل فقه استدلالی نزد آیت‌الله اشتهاردی در سامرا و شروع به نگارش آثاری در باب احادیث و تأسیس مراکز علمی و مدارس در عراق و سپس تأسیس دانشکده اصول دین در سال ۱۳۸۴ هجری قمری و عزیمت به لبنان در پی افزایش فشارهای دولت عراق و ورود به ایران در سال ۱۳۸۹ هجری قمری و تأسیس مجمع علمی اسلامی در ایران در سال ۱۳۹۸ هجری قمری برخی از فعالیت‌های اوست.
علامه عسگری در 25 شهریور 1386 پس از عمری تلاش ارزشمند علمی در سن ۹۳ سالگی در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.
منبع
پیام تسلیت حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) در پی درگذشت مرحوم علامه سیدمرتضی عسگری
در پی درگذشت محقق و نویسنده عالیقدر مرحوم آیت‌الله حاج سید مرتضی عسگری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیت صادر کردند. متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت محقق و نویسنده عالیقدر مرحوم آیت الله آقای حاج سید مرتضی عسکری رحمة الله علیه را به علما اعلام و حوزه های علمیه و شاگردان و ارادتمندان و به طور ویژه به خاندان مکرم و فرزندان محترم ایشان تسلیت میگویم.
این عالم بزرگوار و سختکوش دهها سال از عمر با برکت خود را در راه پژوهش در کلام و تاریخ و حدیث صرف کرد و محصول مبارک آن تالیفات و مقالاتی است که در گستره جهان اسلام با استقبال و تحسین روبرو شد و در ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام موفقیت های ارزشمندی به دست آورده است.
رحمت خدا بر آن دانشمند بلند همت و پر تلاش و خستگی ناپذیر.
والسلام علیه و رحمة الله
سید علی خامنه ای
۲۷ شهریور ماه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس