ورود پیامبر (ص) به مکه در سفر حجة الوداع (10 ق) - 3 ذی الحجه

ورود پیامبر (ص) به مکه در سفر حجة الوداع (10 ق)

تاریخ وقوع: 3 ذی الحجه
  
ورود پيامبر اكرم(ص) و اصحاب به مكه در سفر حجة الوداع(10 ق)ورود پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و اصحاب به مكه در سفر حجة الوداع (10 ق)
پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) پس از فراهم آوري تداركات سفر و امكانات لازم، به همراه دختر گرامي اش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و تمامي همسران خود، در 26 ذي قعده و به قولي در 25 اين ماه، از مدينه خارج شد. در اين سفر روحاني و به ياد ماندني، در حدود يكصد و چهار هزار و يا يكصد و بيست و چهار هزار نفر از مسلمانان شركت نمودند.
آن حضرت ، ابودجانه را جانشین خود در مدینه قرار داد و در حالی که بیش از شصت قربانی همراه داشت ابتدا به منطقه ذوالحُلیفه رفت و در مسجد شجره احرام بست و سپس به سوی مکه حرکت نمود.
حضرت علي (علیه السلام) نيز كه به همراه ياران خويش به سوي مكه عازم شده بود، يكي از يارانش را جانشين خويش در سپاه تحت فرمانش گذاشت و زودتر از آنان، به سوي مكه حركت كرد. بدين جهت، چند روز زودتر از يارانش به پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) ملحق شد.
حضرت علي (علیه السلام) در نزديكي هاي شهر مكه معظمه، به پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) و ساير مسلمانان رسيد و پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) با ديدن وي بسيار خرسند و خوشحال شد.
به هر روی پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) به همراه بستگان نزدیک و اصحاب و یارانش جهت انجام حج و زیارت خانه خدا در آخرین سال حیات با برکت خویش از مدینه عازم مکه مکرمه شد که این سفر در تاریخ اسلام به سفر حجة الوداع معروف گردید.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس