وفات «محمد مظفری قزوینی» (1423 ق) - 3 محرم

وفات «محمد مظفری قزوینی» (1423 ق)

تاریخ وقوع: 3 محرم
آيت‏ اللَّه حاج شيخ محمد مظفري قزويني در سال 1304 ش  (1344 ق) در قزوين به دنيا آمد و تحصيلات اوليه را در زادگاه خويش به پايان برد. در 26 سالگي به قم رفت و در درس‏هاي آيت ‏اللَّه بروجردي و سيد شهاب الدين مرعشي نجفي حاضر شد. سپس در سال 1332 ش به نجف اشرف كوچيد و ساليان فراوان با حضور در مجلس درس آيات عظام: سيد محسن حكيم و سيد محمود شاهرودي وحضرت امام خميني، در زمره يكي از فضلاي نجف درآمد. ايشان همچنين به مدت بيست سال از محضر آيت‏ اللَّه سيد ابوالقاسم خويي بهره‏ مند شد و مباني علمي خويش را استوار ساخت. آيت‏ اللَّه مظفري در 1352 ش پس از كسب اجازات متعدد از اساتيدش و علماي ديگر، به قزوين بازگشت و به تاليف، تدريس و اقامه جماعت، بيان مسائل و ترويج شرع مبين، اشتغال ورزيد. معظم له يكي از علماي بزرگ قزوين بود كه تدريس منظم فقه واصول و تاليف كتاب‏هاي فراوان را وجهه همت خويش ساخت و از اين رهگذر، شاگردان بسيار و كتاب‏هاي پرفايده علمي از خود به يادگار نهاد. ايضاحُ الحُجّة في شرح العُروَة در هشت جلد، پرسش‏ها و پاسخ‏ها در دو جلد و اسلام و فلسفه احكام و طبقات رجال در شانزده جلد از جمله آثار اوست. سرانجام اين فقيه بزرگ در 27 اسفند 1380 ش برابر با سوم محرم الحرام 1423 ق در 76 سالگي چشم از جهان فرو بست و پس از تشييع با شكوه، در حرم شاهزاده حسين قزوين به خاك سپرده شد.
منبع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس