ولادت «سیدمحمدحسن بنی هاشمی» (1336 ش) - 12 اردیبهشت

ولادت «سیدمحمدحسن بنی هاشمی» (1336 ش)

تاریخ وقوع: 12 اردیبهشت
«سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی» در سال 1336ش در روستای دهنو از توابع شهرستان خمین و در 30 کیلومتری جنوب غربی آن دیده به جهان گشود. در دوران کودکی قرآن را نزد یکی از مربیان قرآنی آن منطقه فراگرفت و همزمان به تحصیل پرداخت. ایشان پس از اتمام تحصیلات در سال (1352ش) عازم تهران شد و ضمن اشتغال به کار، در جلسات یکی از هیئات مذهبی که با اشراف حضرت حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حائری فومنی اداره می شد شرکت مینمود.
در سال 1354ش با تشویق حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حائری فومنی و برخی دوستان برای فراگیری علوم دینی، در دروس حوزوی حوزه علمیه مرحوم آیةالله مجتهدی تهرانی شرکت نمود.
درسهای جامع المقدمات و عقاید را از محضر حجج اسلام سید علی بطحانی و مسعودی و درس اخلاق را از محضر مرحوم آیةالله مجتهدی تهرانی استفاده نمود. وی در اسفند سال 1355 با پیش آمدن حوادثی، مجبور به ترک تهران شده و به شهر کاشان مهاجرت نمود.
پس از عزیمت به کاشان در دارالعلم اسلامی مرحوم آیةالله اعتمادی نام نویسی کرد و تا سال 1359ش به تحصیل کتب «سیوطی»، «مغنی»، «حاشیه» و «معالم الاصول» در محضر مرحوم آیةالله اعتمادی پرداخت.
ایشان در سال 1356ش همزمان با حرکت غیراخلاقی و دور از ادب روزنامه اطلاعات در توهین به مقام امام خمینی(ره) و نیز شهادت مظلومانه و مشکوک مرحوم آیةالله حاج آقا مصطفی خمینی، همراه با سیل خروشان ملت و تا زمان پیروزی نهضت یوم الله 22 بهمن 1357 در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد.
منبع
نتیجه تصویری برای سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس