وفات «محمد علی حائری قمی» (1318 ش) - 20 خرداد

وفات «محمد علی حائری قمی» (1318 ش)

تاریخ وقوع: 20 خرداد
صفایی حائری قمی
حاج شيخ محمد علی حائری قمی، یکی از مدرسين و علمای بزرگ قم در قرن اخير است، فقيهی محقق و مجتهدی اصولی، دانشمندی زاهد و متقی با معاصر با مرحوم حاج شيخ بود. مرحوم حائری قمی در سال 1299 در شهرستان قم متولد شد و پس از پيمودن مقدمات علوم وارد تهران شد و مدتها از محضر آيت الله آشتيانی بزرگ استفاده نمود و سپس عازم نجف اشرف گرديد و سالها از محضر آخوند خراسانی، علامه یزدی و اعلام ديگر بهره مند بود و بعد از آنکه به درجه اجتهاد و استادی رسيد حدود 25 سال در کربلا و سامرا از مدرسين و مروجين مکتب بود. وی با مرحوم ميرزای مجاهد خيلی مأنوس بود و با همديگر اخوت و صميميت زيادی داشتند و سالها از همکاران ميرزا محمد تقی در سامرا بود. نوشته اند در سال 1349 به قصد زيارت ثامن الحجج روحی له الفداء عازم ايران شد و بعد از زيارت به زادگاه خويش آمد و در جمله همکاران آيت الله حائری قرار گرفت. مرحوم قمی شخصيت جامع و مرجعی کامل و مجتهدی مدرس بود. از ديدگاه علما و فقها پس از فوت مرحوم حاج شيخ تنها معظم له لايق زعامت و اعلميت بود که متأسفانه اجل مهلتش نداد، بعد از ماهها کسالت سرانجام در سال 1358 وفات نمود و در مسجد بالا سر جنب علما مدفون شد.
منبع
وفات «محمد علی حائری قمی» (1318 ش)  (۲۲ ربیع‌الثانی ۱۳۵۸ق)
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس