تشکیل بسیج به فرمان «امام خمینی» (۱۳۵۸ ش) - ۵ آذر

تشکیل بسیج به فرمان «امام خمینی» (۱۳۵۸ ش)

تاریخ وقوع: ۵ آذر
تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی رحمة الله علیه
بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند، بسیج لشگر مخلص خداست...
امام خمینی رحمة الله علیه
استعمارگران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام مکتبی الهی، کامل و جوابگوی تمام نیاز بشر و دارای جهان بینی وسیع و پویا است و احکام آن، جهان شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان می باشد، و در میان پیروان مذاهب اسلامی، شیعیان ظلم ستیزترین مسلمانان می باشند. از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک می باشدو از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی ترین کشورهای دنیا است و مهد شیعه به حساب می آید، و از دیرباز مورد طمع قدرتهای شیطانی دنیا به شیوه های مختلف بوده است.
به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع و منافع آنان به خطر افتاد، ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکاء به خداوند متعال و با بهره گیری از استعدادهای بالقوة خود و بهره مندی از امکانات کشور به رهبری امام خمینی سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایدهٔ بیداری ملتها و آزادی انسانها از بند استثمار، به ترویج اسلام ناب پرداخت، استعمارگران منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع از هیچ دشمنی و شرارت علیه ملت فروگذار نکردند.
یکی از خطراتی که انقلاب نوپای اسلامی را تهدید می کرد، حمله نظامی بود، امام رحمة الله در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند:
«باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برای ما پیش بیاید هر چه هم سخت باشد، تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد...»
بسیج در دوران دفاع مقدس
هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق در راستای اهداف پلید استکبار جهانی، علیه ایران دست به یک حمله همه جانبه زد.
انقلاب اسلامی در آن شرایط بحرانی ناشی از دگرگونیها و تغییر و تحولات، هیچگونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوز نداشت، ارتش با حمایت امام در حال خودسازی و تثبیت نظم و انضباط بود سپاه پاسداران هم که نهادی نوپا و برای حفظ امنیت شهرها بوجود آمده بود؛ فاقد تجهیزات لازم و تجربه کافی برای مقابله با متجاوز خارجی بود.
دشمن در همان روزهای نخستین با مردمی مواجه گشت که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی برخاسته، و از ایثار جان خویش دریغ نمی کردند.
جوانان سلحشوری که به فرمان امام در پایگاههای مقاومت تحت عنوان بسیجی گردآمده  و با اشاره ایشان به جبهه های نبرد هجوم می بردند و تا آخرین قطره خون خویش، ایستادگی و مقاومت می کردند.
در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که قدرتی که در بسیج نهفته ، توان مقابله با یکایک ارتشهای کلاسیک جهانی را دارد.
وظیفه بسیج فقط به جنگ و مسأله نظامی محدود نمی شود و امنیت داخلی کشور در سخت ترین شرایط یعنی دوران فعالیت منافقین و دیگر گروههای ضد انقلاب، به مدد نیروهای بسیج و پایگاههای مقاومت حفظ شد.
در حوادث طبیعی و بلایا، حضور گره گشای بسیجیان  مایه دلگرمی مردم و مسئولین بوده است.
در امر خطیر و حیاتی مبارزه با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از استحاله فرهنگ انقلاب، اصلی ترین نیروی مدافع، بسیج بوده است و با اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب، برای حفظ فضیلتها و ارزشهای انقلاب در وسط میدان مبارزه حضور دارد، و اصولاً تفکر بسیجی کارسازترین عامل در سخت ترین میادین مبارزه بوده است.

تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان «امام خميني» و روز بسيج (۱۳۵۸ ش)
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس