به درک واصل شدن لارس ویلکس {لعنةالله علیه} - 12 مهر

به درک واصل شدن لارس ویلکس {لعنةالله علیه}

تاریخ وقوع: 12 مهر

لارس ویلکس {لعنةالله علیه} (به سوئدی: Lars Vilks) (زادهٔ ۲۰ ژوئن ۱۹۴۶ در هلسینگبوری – درگذشتهٔ ۳ اکتبر ۲۰۲۱ در مارکارید) مجسمه‌ساز و کاریکاتوریست اهل سوئد بود. او بیشتر به خاطر جنجال به‌راه افتاده بر سر طرح‌هایی که از {آقا رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم} کشیده بود شناخته می‌شد.

در سال ۲۰۰۷ یکی از روزنامه‌های سوئد طرحی از محمد به‌قلم ویلکس را منتشر کرد که واکنش مسلمانان بسیاری را برانگیخت.

ویلکس پس از دریافت چندین تهدید به مرگ (از جمله جایزهٔ ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری القاعده برای ترور او) تحت حفاظت پلیس زندگی می‌کرد. در سال ۲۰۰۹ یک زن ۵۰ سالهٔ آمریکایی به‌نام کالین لاروز (که پس از گرویدن به اسلام نامش را به «جین جهادی» تغییر داده بود) به اتهام توطئه برای کشتن ویلکس بازداشت شد. او در دادگاه اعتراف کرد که پس از عضویت در یک گروه تروریستی ایرلندی «از صبح تا شب دیوانه‌وار در فکر جهاد بوده» و بابت اتهاماتش به ۱۰ سال زندان محکوم شد. در سال ۲۰۱۰ دو مرد طی تلاشی ناموفق سعی کردند خانهٔ ویلکس در جنوب سوئد را آتش بزنند. در سال ۲۰۱۵ کافه‌ای در کپنهاگ که میزبان یک رویداد آزادی بیان با حضور ویلکس بود مورد حملهٔ فردی به‌نام عمر عبدالحمید الحسین قرار گرفت. در آن حادثه یک فیلمساز ۵۵ ساله، نگهبان کافه و شخص مهاجم کشته شدند اما به ویلکس آسیبی نرسید. یک ماه بعد یک گروه مطبوعاتی با اهدای «جایزهٔ شجاعت» به ویلکس در پارلمان دانمارک از او تقدیر کرد.

لارس ویلکس در ۳ اکتبر ۲۰۲۱ {12 مهر 1400} در یک سانحه رانندگی کشته شد {و به جهنم رهسپار گردید}. ویلکس که به همراه دو پلیس محافظش با ماشین پلیس غیرنظامی در نزدیکی شهر مارکارید سوئد حرکت می‌کردند با یک کامیون تصادف کردند و هر سه جان باختند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس