وفات حجةالاسلام سيدحمزه موسوی تبريزی (1390 ش) - ۴ آبان

وفات حجةالاسلام سيدحمزه موسوی تبريزی (1390 ش)

تاریخ وقوع: ۴ آبان
درگذشت حجةالاسلام سيدحمزه موسوی تبريزی ، از اساتید برجسته حوزه علیمه مشهد (1390ش)
به گزارش شبكه اجتهاد مرحوم حجةالاسلام والمسلمین موسوی تبریزی، محضر امام خميني (ره) را درك نمود و شاگردان زيادي را در شهرهاي قم، تبريز و مشهد براي حوزه هاي علميه تربيت كرده است. وی قوانين، معالم و لمعه را نزد حجج‌ اسلام جابر فاضلی، محمد موحدي، رسائل را نزد آيةالله مصطفي اعتمادی، مكاسب را در محضر آيةالله ناصر مكارم شيرازی، و كفایه را نزد آيةالله سيد باقر سلطانی در قم گذراند. مرحوم موسوی تبریزی سپس در سال 1340 درس خارج خود را در محضر آيةالله محمدتقي ‌آملي و مرحوم آیةالله سيد محمد محقق داماد آغاز نمود و كلام را نزد آيةالله یحیی ‌انصاري شیرازی و مرحوم حجةالاسلام محمد كرمي و نیز تفسير را نزد آيةالله‌ خزعلی به پایان رساند. مرحوم حجةالاسلام‌ و‌المسلمين سيدحمزه موسوی تبريزی پس از تحصيل در حوزه علميه قم به تبريز مراجعت و بعد از مدتي در سال 1363 به مشهد عزيمت نمود و در كنار مضجع شريف امام رضا (ع) به تدريس علوم ديني پرداخت. وی به دفعات لمعه، معالم، رسائل، مكاسب و شرح نهج البلاغه، را برای طلاب حوزه علمیه تدریس نمود. آن مرحوم در تدريس خود به بيان نكات آموزنده توجه خاصي داشت و هر روز با اشاره به حديثی از ائمه اطهار (علیهم السلام) و بيان نكته‌های اخلاقی، درس خود را آغاز مي‌نمود و مرسوم بود كه در روزهاي شهادت با ذكر توسل توسط يكي از طلاب، درس خود را پايان مي‌داد. مرحوم سید حمزه موسوی تبریزی در روزهای پایانی عمر خود مشغول به تدریس كتاب مكاسب شیخ انصاری، در حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) بود. ایشان در شامگاه روز چهارشنبه 4 آبان بر اثر ايست قلبي، در سن 70 سالگي دار فاني را وداع گفت.
منــبـع
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس