وفات سید علی گلپایگانی (1389 ش) - 28 دی

وفات سید علی گلپایگانی (1389 ش)

تاریخ وقوع: 28 دی
آیةالله سید علی هاشمی گلپایگانی در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در بیت مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله سید جمال الدین هاشمی گلپایگانی متولد شد. پدر بزرگوارشان علاوه بر علم و فقاهت دارای مراتب عالیه در سیر و سلوک و تهذیب نفس بود.
آیةالله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیةالله خویی به دعوت آیةالله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید. ایشان در طول سالهای اقامت در تهران، علاوه بر برپایی جلسات فقه و اصول و تفسیر،به ارشاد و تربیت قشرهای مختلف به خصوص جوانان پرداخت و نیز به مدت دو سال نماینده امام راحل در حج و زیارت بود.
اقامت طولانی مدت ایشان در منطقه یوسف آباد تهران سبب رجوع بسیاری از افراد در امور دینی به ایشان بود و اشخاص بسیاری شیفته اخلاق ومعنویت ایشان بودند.
آیةالله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از یک دوره طولانی بیماری در سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ در تهران در گذشت. تشییع پیکر مطهر ایشان از مسجد سادات در محله یوسف آباد تهران با حضور ارادتمندان و اهالی آن محل برگزار و به قم انتقال یافت و در قم از مسجد امام حسن عسگری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) تشییع و پس از اقامه نماز به امامت آیةالله وحید خراسانی در جوار مقبره شهید مفتح در صحن اتابکی حرم مطهر آرام گرفت.
منبع: ویکی شیعه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس